Olen B2B-markkinointiin erikoistunut markkinoinnin ammattilainen, joka on kiinnostunut strategisesta markkinoinnista, markkinoinnin johtamisesta, tulosten mittaamisesta sekä myynnin ja markkinoinnin saumattomasta yhteistyöstä. Näiden taustalla on intohimo tehdä liiketoimintatavoitteita tukevaa ja myyntiä lisäävää markkinointia.
Kiinnostukseni ja intohimoni markkinointia kohtaan on pitkäaikainen. Jo yläasteella tiesin, että haluan opiskella kauppakorkeakoulussa. Ja jo lukiossa tiesin, että haluan opiskella markkinointia.
Urani aikana olen kerännyt monipuolista kokemusta sekä kaikilta B2B-markkinoinnin käytännön osa-alueilta (perinteisistä ja digitaalisista kanavista), että markkinoinnin johtamisesta strategisemmasta näkökulmasta. Toisaalta työskentelyni Accenturella Sales Support Specialistina loi vahvan taustan yhteistyöhön myynnin kanssa. Karttakeskuksen markkinointipäällikkönä toimiminen vaatii kaiken tämän kokemuksen ja osaamisen tuomista käytäntöön. Nykyisin toimin Head of Marketingina Salesforce-teknologioihin erikoistuneessa Biit Oy:ssä.
En halua profiloitua puhtaasti digitaalisen markkinoinnin guruksi, vaikka omaankin vahvaa kokemusta digitaalisten kanavien käytöstä, sisältömarkkinoinnista ja markkinoinnin automaatiosta. Lähestyn markkinointia kokonaisuutena, jonka toteutuksessa hyödynnetään parhaiten liiketoimintastrategiasta johdetut tavoitteet saavuttavia toimenpiteitä.
Yksi suurimpia vahvuuksiani on uskallus kokeilla ja tehdä. En pelkää isojakaan haasteita, toteutan mielelläni haastaviakin projekteja ja kokeilen uusia asioita. Tämä vaatii jatkuvaa itsensä haastamista ja uuden opiskelua. Samalla on kuitenkin tärkeää olla unohtamatta kokonaiskuvaa; pelkkä trendien perässä juokseminen ei yleensä johda mihinkään.
Omaan sopivan sekoituksen analyyttisyyttä ja luovuutta. Toisaalta viihdyn hyvin pyöritellessäni dataa Excelissä, mutta teen myös graafista suunnittelua, nettisivuja (kuten nämä sivut) ja videotuotantoa (kuten nämä haastattelut). Olen myös aina ollut kiinnostunut teknologiasta. Toimin vuoden SAP-konsulttina ja olen esimerkiksi tehnyt itselleni ensimmäisestä Asuksen EEE PC:stä Linuxia pyörittäneen web-palvelimen
Ihmisten johtamista lähestyn näkökulmasta, jossa tärkeintä on varmistaa ihmisten viihtyvyys töissä. Vain innostunut ja motivoitunut henkilöstö, jolla on riittävä osaaminen, mahdollistaa huipputulosten saavuttamisen. Esimiehen tehtävä on auttaa alaisiaan kehittymään lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä sekä samalla auttaa heitä ylittämään itsensä.
Iso osa vapaa-ajastani kuluu lemmikkilintuharrastuksen parissa. Omista linnuista huolehtimisen lisäksi yritän auttaa suomalaisia harrastajia pitämään parempaa huolta omista lemmikeistään. Olen mm. kirjoittanut aiheesta paljon omille nettisivuilleni (Papukaija.fi – Papukaija lemmikkinä ja Myydään Papukaija) sekä kirjoittanut kirjan papukaijojen koulutuksesta. Lisäksi toimin Suomen eksoottisten eläinten harrastajayhdistysten liitto ry:n puheenjohtajana.
Ennen kaikkea haluan kehittää omaa osaamistani B2B-markkinoinnin parissa, tehden samalla konkreettisia liiketoimintastrategiasta johdettuja tuloksia tuottavaa markkinointia. Tämä vaatii nykyisin entistä monipuolisempaa osaamista, jatkuvaa opiskelua, rohkeutta ja kykyä omaksua nopeasti uusia kanavia ja teknologioita, unohtamatta kuitenkaan vanhoja toimivia ja tärkeitä työkaluja, kuten vahvaa brändiä, vaikuttavaa viestintää ja hyviä tapahtumia.