Älä mieti sisältöä tehdessäsi, mitä haluat sanoa. Mieti sen sijaan, mitä haluat lukijan oppivan. Kääntämällä…
Avainsanat: b2b-markkinointi, sisältömarkkinointi
tiistai, 3.1.2017
Päätin aloittaa vuoden kirjoittamalla, mitä tältä sivustolla on odotettavissa vuoden 2017 aikana. Ja miksi.
Perustin jarmotuutti.fi-sivuston lähinnä siksi, että halusin luoda oman median. Monet asiantuntijat kirjoittavat säännöllisesti LinkedIniin, mutta pitkässä juoksussa koen mielenkiintoisempana ja hyödyllisempänä rakentaa yleisöä omien sivujeni kautta. Samalla voin kokeilla helpommin mielenkiintoisia uusia juttuja.
Tavoitteekseni vuodelle 2017 olen asettanut tehdä parempaa sisältöä, kuin iso osa sisältömarkkinointia tekevistä yrityksistä. Koska miksi tyytyä vähempään? Käytännössä tämä tarkoittaa ennen kaikkea mielenkiintoista ja hyödyllistä sisältöä, joka on myös tuotettu laadukkaasti.
Huomioiden kuitenkin kaksi seikkaa:
Tämän kautta olen päätynyt kolmeen sisältöformaattiin, joilla lähden liikkeelle tänä vuonna. Ensimmäiset esimerkit uusista formaateista ehdin julkaista jo joulukuussa.
Videohaastattelut ovat hyvä esimerkki siitä, että haluan tehdä asioita omalta kannaltani mielenkiintoisella tavalla. Pääsisin paljon helpommalla tekemällä haastattelusta pelkän podcastin tai kuvaamalla sen yhdellä kameralla. Haluan kuitenkin haastaa itseäni, kehittää osaamistani ja tehdä myös tuotannollisesta näkökulmasta laadukkaampaa sisältöä, joten kuvaan haastattelut kahdella kameralla ja editoin ne jälkeenpäin.
Vuoden ensimmäiset haastattelut on jo sovittu ja ensimmäinen videohaastattelu on odotettavissa tammikuun jälkimmäisellä puoliskolla. Otan mielelläni myös vastaan ehdotuksia mielenkiintoisista haastateltavista.
Tämän sivuston lisäksi kirjoitan mielelläni myös vieraskirjoituksia, joten näitä voi minulta kysellä. Toiseen mielipiteeseen kirjoitin viime vuonna yhden kirjoituksen ja varmasti lisää tänä vuonna (jos kirjoituksiani sinne halutaan).
Mihin toivon tämän kaiken johtavan?
Henkilöbrändin rakentaminen on hidasta, joten en odota tältä vuodelta ihmeitä. Kahden asian kanssa olisi mielenkiintoista päästä liikkeelle:
Joka tapauksessa uskallan väittää, että alkaneelle vuodelle on odotettavissa mielenkiintoisia juttuja. Suosittelenkin ehdottomasti tilaamaan tiedon uusista julkaisuista sähköpostiin tästä.
Kirjoittaja: Jarmo Tuutti
Jarmo on kokenut B2B-markkinoinnin ammattilainen, jonka intohimona on strategisen, liiketoimintaa tukevan ja myyntiä lisäävän markkinoinnin suunnittelu, johtaminen ja toteuttaminen. Päivätöikseen Jarmo työskentelee B2B markkinointipäällikkönä Berner Oy:ssä.