Aika, jolloin markkinointi pystyi elämään omassa, muusta liiketoiminnasta irrallaan olevassa todellisuudessaan, on kaukana takana. Markkinoinnin odotetaan auttavan yritystä saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa. Samalla markkinoinnin on kyettävä osoittamaan, että sen käyttämällä rahalla saadaan oikeita tuloksia. Tähän haasteeseen pureudutaan Vierailijasta asiakkaaksi – dataohjattu B2B-markkinointi tuo lisää myyntiä ja mitattavia tuloksia -kirjassa.
Oheisten linkkien kautta voit ladata kirjan ilmaiseksi PDF-muodossa tai ostaa painetun version Amazonin verkkokaupasta.
B2B-liiketoiminnassa (business-to-business) eli yritykseltä yritykselle tehtävässä kaupassa, jossa myynnillä on merkittävä rooli, markkinointi on kyettävä tuomaan osaksi yrityksen myyntiprosessia. Samalla ostajat kulkevat yhä suuremman osan ostomatkastaan digitaalisessa maailmassa, ilman kontaktia yrityksen myyjiin. Tämän takia markkinoinnin rooli varsinkin ostoprosessin alkupäässä on kasvanut.
Tämä kirja niputtaa nykyaikaisen B2B-markkinoinnin yhdeksi kokonaisuudeksi ja tarkastelee sitä erityisesti yrityksen myyntiprosessin näkökulmasta. Kirjassa vastataan tärkeisiin kysymyksiin, kuten:
Lukemalla kirjan saat konkreettisia oppeja, joiden avulla voit tehdä B2B-markkinoinnista mitattavaa arvoa tuottavan funktion. Kirja kannattaakin lukea, jos olet jollain tavoin tekemisissä B2B-liiketoiminnassa mukana olevan yrityksen myynnin kasvattamisen kanssa tai olet aiheesta kiinnostunut.
Jarmo on B2B-markkinoinnin moniosaaja, jolta hoituu kaikki aina myyntiä ja strategiaa tukevan markkinoinnin suunnittelusta käytännön toteutukseen, sisällöntuotantoon ja eri kanavien hyödyntämiseen asti. Jarmo hankki monipuolisen kokemuksen B2B-markkinoinnista ja myynnistä sekä Accenturella monissa eri rooleissa, Karttakeskuksen markkinointipäällikkönä, että Salesforce-ratkaisuihin ja myynnin kehittämiseen erikoistuneen Biit Oy:n markkinointipäällikkönä.